Domowa pizza

11:17

Hej!
Dzisiaj dla odmiany będzie kulinarnie!
Nie znam chyba osoby, która nie lubi pizzy. Dlatego uznałam, że to danie, które koniecznie chcę potrafić zrobić i jak się okazuje nie ma w tym wielkiej filozofii, dlatego postanowiłam się z Wami podzielić przepisem :)
Zapraszam do czytania!



SKŁADNIKI:
półtorej szklanki mąki pszennej
pół szklanki przegotowanej letniej wody 
dwie łyżki oleju
4 gramy drożdży instant
pół łyżeczki soli 
pół łyżeczki cukru 

PRZYGOTOWANIE
Do dużej miski wsypujemy mąkę i drożdże i dokładnie mieszamy.
Dodajemy olej,cukier, sól i znowu mieszamy.
Dolewamy stopniowo wodę i wyrabiamy ciasto do powstania jednolitej kuli. 
Tak przygotowane ciasto przykrywamy i zostawiamy w ciepłym miejscu na około 30 minut, aby wyrosło.


W międzyczasie dobrze jest sobie przygotować dodatki, których chcemy użyć. Ja wybrałam pomidory,salami, kukurydzę.
W tym czasie można również przygotować sos pomidorowy:
Puszkę pomidorów wysmażamy z 2 ząbkami czosnku i doprawiamy do smaku np. oregano, bazylią i ziołami.
Następnie wszystko miksujemy na jednolitą masę.


Gdy ciasto już urośnie formujemy dowolny kształt-może być okrągła, ale dla mniej wprawionych uformowanie kwadratu jest zdecydowanie prostsze.
Smarujemy pizzę sosem pomidorowym i układamy dodatki.
Wstawiamy pizzę do rozgrzanego piekarnika do około 220 stopni.
Pieczemy około 25-30 minut.



You Might Also Like

3 komentarze

  1. Wyglada super! Muszę wypróbować.
    http://modajestnaszapasja.blogspot.com/2016/04/again.html
    Będzie mi miło, jeżeli wpadniesz do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. omnomnomnom wyglada smakowicie i pewnie tez tak samakowała
    bardzo ciekawy post
    pozdrawiam

    ZAPRASZAM DO MNIE
    zoozelooveblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń